Monday 3 November 2014

My 2nd Convocation!

Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang...




Alhamdulillah…Today is my
graduation day..03/11/2014… Perjalanan yang tidaklah mudah untuk menghabiskan
Master of Science, iaitu master by research… Laluan yang penuh dengan tekanan,
air mata dan pengalaman yang berharga… Semoga diberi peluang untuk PhD
pulak..Insyaallah. Semoga dipermudahkan oleh Allah dan diberikan kejayaan.
Amin.



Masa dalam dewan tadi, feel nya
lain. X sama mcm masa degree dulu.. rasa gembira dia lain mcm je. Rasa
kepuasan, sedih, mcm2 la..tbyg setiap laluan dalam nak siapkan thesis tu,
masyaallah.. Kesimpulannya, jgn give up…Dulu masa tgh buat master tu, x pyh ckp
la perasaan give up tu mcm mane tp nak x nk sentiasa nasihatkn diri… ‘Ape pun
yang berlaku, ni jln yang aku pilih, so aku mesti habiskan..  I don’t have a choice. Xde org yg boleh tlg aku
melainkan diri aku sndiri’ Tu la yg slalu dilaung-laungkn dalam hati…hikhikhik…
Dan akhirnya, muncullah ‘buah’ yg sgt manis.. X lupa la buat suami dan ank2…
bonda dan keluarga di kg… Siapalah saya tanpa mereka..aceceh…hehehee

Tp dalam gembira, ada gak
terkilannya.sedih la jugak..Arini konvo sengsorang.. Masa naik pentas rs la
sedih..ermm xde org tgk aku konvo, isk..isk.. suami keje, ad event penting. Takkan
la aku nk selfish suh dia dtg kn… Bonda plk x dpt dtg, jauh + adik SPM arini…
So, klu kata x sdey tu tipu la kan. Keluar2 dewan xde orang nk sambut… tgk
jelah family org lain..tumpang keseronokan orang lain jelah. Sabar jelah. Kena fhm situasi org lain gk, jgn nk org fhm kita je kan.. Lgpun ni bkn 1st
time…degree dulu da ckup la sgala kaum krabat nk dtg kn…hihi.Hidup kena kuat! Allah kn ada..=)


Papepun “Congratulation to myself
!!”… Yehhaa! Yippy Yeayy YEayy!! Mwaks! Mwakkss!!

No comments:

Post a Comment